Maturitní předmět

  • Cílem obsahového okruhu je naučit žáka vytvářet algoritmy a pomocí programovacího jazyka zapsat zdrojový kód programu. Žák porozumí vlastnostem algoritmů a základním pojmům objektově orientovaného programování, dále se naučí používat zápis algoritmu, datové typy, řídící struktury programu, jednoduché objekty a základní příkazy jazyka SQL. Podstatnou část vzdělávání v programování a vývoji aplikací představuje samostatná tvorba jednoduchých aplikací, statických a dynamických WWW stránek.

    Informační a komunikační technologie

    Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám

    Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi byli schopni optimálně využívat svých osobnostních a odborných předpokladů pro úspěšné uplatnění ve světě práce, pro budování a rozvoj své profesní kariéry a s tím související potřebu celoživotního učení, tzn. že absolventi by měli:

    • mít odpovědný postoj k vlastní profesní budoucnosti a tedy i vzdělávání; uvědomovat si význam celoživotního učení a být připraveni přizpůsobovat se měnícím se pracovním podmínkám
    • mít přehled o možnostech uplatnění na trhu práce v daném oboru; cílevědomě a zodpovědně rozhodovat o své budoucí profesní a vzdělávací dráze

    Matematické kompetence

    Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi byli schopni funkčně využívat matematické dovednosti v různých životních situacích, tzn. že absolventi by měli:

    • správně používat a převádět běžné jednotky
    • používat pojmy kvantifikujícího charakteru
    • provádět reálný odhad výsledku řešení dané úlohy
    • nacházet vztahy mezi jevy a předměty při řešení praktických úkolů, umět je vymezit, popsat a správně využít pro dané řešení
    • efektivně aplikovat matematické postupy při řešení různých praktických úkolů v běžných situacích

    Kompetence využívat prostředky informačních a komunikačních technologií a pracovat s informacemi

    Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi pracovali s osobním počítačem a jeho základním a aplikačním programovým vybavením, ale i s dalšími prostředky ICT a využívali adekvátní zdroje informací a efektivně pracovali s informacemi, tzn. absolventi by měli:

    • získávat informace z otevřených zdrojů, zejména pak s využitím celosvětové sítě Internet
    • pracovat s informacemi z různých zdrojů nesenými na různých médiích (tištěných, elektronických, audiovizuálních), a to i s využitím prostředků informačních a komunikačních technologií
    • uvědomovat si nutnost posuzovat rozdílnou věrohodnost různých informačních zdrojů a kriticky přistupovat k získaných informacím, být mediálně gramotní

    Kompetence k učení

    Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi byli schopni efektivně se učit, vyhodnocovat dosažené výsledky a pokrok a reálně si stanovovat potřeby a cíle svého dalšího vzdělávání, tzn. že absolventi by měli:

    • mít pozitivní vztah k učení a vzdělávání

    Kompetence k řešení problémů

    Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi byli schopni řešit samostatně běžné pracovní i mimopracovní problémy, tzn. že absolventi by měli:

    • porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému, získat informace potřebné k řešení problému, navrhnout způsob řešení, popř. varianty řešení, a zdůvodnit jej, vyhodnotit a ověřit správnost zvoleného postupu a dosažené výsledky
    • uplatňovat při řešení problémů různé metody myšlení (logické, matematické, empirické) a myšlenkové operace
    • volit prostředky a způsoby (pomůcky, studijní literaturu, metody a techniky) vhodné pro splnění jednotlivých aktivit, využívat zkušeností a vědomostí nabytých dříve
    • spolupracovat při řešení problémů s jinými lidmi (týmové řešení)

    Komunikativní kompetence

    Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi byli schopni vyjadřovat se v písemné i ústní formě v různých učebních, životních i pracovních situacích, tzn. že absolventi by měli:

    • dodržovat jazykové a stylistické normy i odbornou terminologii
    • zaznamenávat písemně podstatné myšlenky a údaje z textů a projevů jiných lidí (přednášek, diskusí, porad apod.)

    Programovat a vyvíjet uživatelská, databázová a webová řešení

    Programovat a vyvíjet uživatelská, databázová a webová řešení, tzn. aby absolventi:

    • algoritmizovali úlohy a tvořili aplikace v některém vývojovém prostředí
    • realizovali databázová řešení
    • tvořili webové stránky

    Cíle

    Cílem učebnice je získat základní podvědomí o tvorbě databázových projektů pomocí klasických, oběktově orientovaných WYSIWYG editorů, nebo přímým přístupem do databázových souborů, s využitím standardních protokolů určených pro komunikaci s daty, založených na bázi databázových modelů ADO a DAO. Žáci si ověří dosud získabé znalosti na tvorbě reálné databázové aplikace, kterou vytvoří pomocí programovacího jazyka VBA v prostředí tabulkového procesoru MS Excel, přičemž mohou využít deklarativních příkazů jazyka SQL pro snadnější komunikaci s daty. V prostředí jazyka SQL poznají základní přáíkazy, směřující především k tvorbě a editaci databázových tabulek, datových struktur a především pak k práci s vlastními daty.


  • Cílem obsahového okruhu je naučit žáka vytvářet algoritmy a pomocí programovacího jazyka zapsat zdrojový kód programu. Žák porozumí vlastnostem algoritmů a základním pojmům objektově orientovaného programování, dále se naučí používat zápis algoritmu, datové typy, řídící struktury programu, jednoduché objekty a základní příkazy jazyka SQL. Podstatnou část vzdělávání v programování a vývoji aplikací představuje samostatná tvorba jednoduchých aplikací, statických a dynamických WWW stránek.

    Informační a komunikační technologie

    Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám

    Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi byli schopni optimálně využívat svých osobnostních a odborných předpokladů pro úspěšné uplatnění ve světě práce, pro budování a rozvoj své profesní kariéry a s tím související potřebu celoživotního učení, tzn. že absolventi by měli:

    • mít odpovědný postoj k vlastní profesní budoucnosti a tedy i vzdělávání; uvědomovat si význam celoživotního učení a být připraveni přizpůsobovat se měnícím se pracovním podmínkám
    • mít přehled o možnostech uplatnění na trhu práce v daném oboru; cílevědomě a zodpovědně rozhodovat o své budoucí profesní a vzdělávací dráze

    Matematické kompetence

    Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi byli schopni funkčně využívat matematické dovednosti v různých životních situacích, tzn. že absolventi by měli:

    • správně používat a převádět běžné jednotky
    • používat pojmy kvantifikujícího charakteru
    • provádět reálný odhad výsledku řešení dané úlohy
    • nacházet vztahy mezi jevy a předměty při řešení praktických úkolů, umět je vymezit, popsat a správně využít pro dané řešení
    • efektivně aplikovat matematické postupy při řešení různých praktických úkolů v běžných situacích

    Kompetence využívat prostředky informačních a komunikačních technologií a pracovat s informacemi

    Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi pracovali s osobním počítačem a jeho základním a aplikačním programovým vybavením, ale i s dalšími prostředky ICT a využívali adekvátní zdroje informací a efektivně pracovali s informacemi, tzn. absolventi by měli:

    • získávat informace z otevřených zdrojů, zejména pak s využitím celosvětové sítě Internet
    • pracovat s informacemi z různých zdrojů nesenými na různých médiích (tištěných, elektronických, audiovizuálních), a to i s využitím prostředků informačních a komunikačních technologií
    • uvědomovat si nutnost posuzovat rozdílnou věrohodnost různých informačních zdrojů a kriticky přistupovat k získaných informacím, být mediálně gramotní

    Kompetence k učení

    Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi byli schopni efektivně se učit, vyhodnocovat dosažené výsledky a pokrok a reálně si stanovovat potřeby a cíle svého dalšího vzdělávání, tzn. že absolventi by měli:

    • mít pozitivní vztah k učení a vzdělávání

    Kompetence k řešení problémů

    Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi byli schopni řešit samostatně běžné pracovní i mimopracovní problémy, tzn. že absolventi by měli:

    • porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému, získat informace potřebné k řešení problému, navrhnout způsob řešení, popř. varianty řešení, a zdůvodnit jej, vyhodnotit a ověřit správnost zvoleného postupu a dosažené výsledky
    • uplatňovat při řešení problémů různé metody myšlení (logické, matematické, empirické) a myšlenkové operace
    • volit prostředky a způsoby (pomůcky, studijní literaturu, metody a techniky) vhodné pro splnění jednotlivých aktivit, využívat zkušeností a vědomostí nabytých dříve
    • spolupracovat při řešení problémů s jinými lidmi (týmové řešení)

    Komunikativní kompetence

    Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi byli schopni vyjadřovat se v písemné i ústní formě v různých učebních, životních i pracovních situacích, tzn. že absolventi by měli:

    • dodržovat jazykové a stylistické normy i odbornou terminologii
    • zaznamenávat písemně podstatné myšlenky a údaje z textů a projevů jiných lidí (přednášek, diskusí, porad apod.)

    Programovat a vyvíjet uživatelská, databázová a webová řešení

    Programovat a vyvíjet uživatelská, databázová a webová řešení, tzn. aby absolventi:

    • algoritmizovali úlohy a tvořili aplikace v některém vývojovém prostředí
    • realizovali databázová řešení
    • tvořili webové stránky

    Cíle

    Cílem učebnice je získat základní podvědomí o tvorbě databázových projektů pomocí klasických, oběktově orientovaných WYSIWYG editorů, nebo přímým přístupem do databázových souborů, s využitím standardních protokolů určených pro komunikaci s daty, založených na bázi databázových modelů ADO a DAO. Žáci si ověří dosud získabé znalosti na tvorbě reálné databázové aplikace, kterou vytvoří pomocí programovacího jazyka VBA v prostředí tabulkového procesoru MS Excel, přičemž mohou využít deklarativních příkazů jazyka SQL pro snadnější komunikaci s daty. V prostředí jazyka SQL poznají základní přáíkazy, směřující především k tvorbě a editaci databázových tabulek, datových struktur a především pak k práci s vlastními daty.


  • Cílem obsahového okruhu je naučit žáka vytvářet algoritmy a pomocí programovacího jazyka zapsat zdrojový kód programu. Žák porozumí vlastnostem algoritmů a základním pojmům objektově orientovaného programování, dále se naučí používat zápis algoritmu, datové typy, řídící struktury programu, jednoduché objekty a základní příkazy jazyka SQL. Podstatnou část vzdělávání v programování a vývoji aplikací představuje samostatná tvorba jednoduchých aplikací, statických a dynamických WWW stránek.

    Informační a komunikační technologie

    Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám

    Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi byli schopni optimálně využívat svých osobnostních a odborných předpokladů pro úspěšné uplatnění ve světě práce, pro budování a rozvoj své profesní kariéry a s tím související potřebu celoživotního učení, tzn., že absolventi by měli:

    • mít odpovědný postoj k vlastní profesní budoucnosti a tedy i vzdělávání; uvědomovat si význam celoživotního učení a být připraveni přizpůsobovat se měnícím se pracovním podmínkám
    • mít přehled o možnostech uplatnění na trhu práce v daném oboru; cílevědomě a zodpovědně rozhodovat o své budoucí profesní a vzdělávací dráze

    Matematické kompetence

    Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi byli schopni funkčně využívat matematické dovednosti v různých životních situacích, tzn., že absolventi by měli:

    • správně používat a převádět běžné jednotky
    • používat pojmy kvantifikujícího charakteru
    • provádět reálný odhad výsledku řešení dané úlohy
    • nacházet vztahy mezi jevy a předměty při řešení praktických úkolů, umět je vymezit, popsat a správně využít pro dané řešení
    • efektivně aplikovat matematické postupy při řešení různých praktických úkolů v běžných situacích

    Kompetence využívat prostředky informačních a komunikačních technologií a pracovat s informacemi

    Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi pracovali s osobním počítačem a jeho základním a aplikačním programovým vybavením, ale i s dalšími prostředky ICT a využívali adekvátní zdroje informací a efektivně pracovali s informacemi, tzn., absolventi by měli:

    • získávat informace z otevřených zdrojů, zejména pak s využitím celosvětové sítě Internet
    • pracovat s informacemi z různých zdrojů nesenými na různých médiích (tištěných, elektronických, audiovizuálních), a to i s využitím prostředků informačních a komunikačních technologií
    • uvědomovat si nutnost posuzovat rozdílnou věrohodnost různých informačních zdrojů a kriticky přistupovat k získaným informacím, být mediálně gramotní

    Kompetence k učení

    Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi byli schopni efektivně se učit, vyhodnocovat dosažené výsledky a pokrok a reálně si stanovovat potřeby a cíle svého dalšího vzdělávání, tzn., že absolventi by měli:

    • mít pozitivní vztah k učení a vzdělávání

    Kompetence k řešení problémů

    Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi byli schopni řešit samostatně běžné pracovní i mimopracovní problémy, tzn., že absolventi by měli:

    • porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému, získat informace potřebné k řešení problému, navrhnout způsob řešení, popř. varianty řešení, a zdůvodnit jej, vyhodnotit a ověřit správnost zvoleného postupu a dosažené výsledky
    • uplatňovat při řešení problémů různé metody myšlení (logické, matematické, empirické) a myšlenkové operace
    • volit prostředky a způsoby (pomůcky, studijní literaturu, metody a techniky) vhodné pro splnění jednotlivých aktivit, využívat zkušeností a vědomostí nabytých dříve
    • spolupracovat při řešení problémů s jinými lidmi (týmové řešení)

    Komunikativní kompetence

    Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi byli schopni vyjadřovat se v písemné i ústní formě v různých učebních, životních i pracovních situacích, tzn., že absolventi by měli:

    • dodržovat jazykové a stylistické normy i odbornou terminologii
    • zaznamenávat písemně podstatné myšlenky a údaje z textů a projevů jiných lidí (přednášek, diskusí, porad apod.)

    Programovat a vyvíjet uživatelská, databázová a webová řešení

    Programovat a vyvíjet uživatelská, databázová a webová řešení, tzn., aby absolventi:

    • algoritmizovali úlohy a tvořili aplikace v některém vývojovém prostředí
    • realizovali databázová řešení
    • tvořili webové stránky

    Cíle

    Učebnice slouží k celkovému zvládnutí problematiky programování v jazyce Visual Basic for Applications v prostředí tabulkového procesoru Microsoft Excel. Získané znalosti žáků by měly vést ke schopnosti vytvořit jednodušší zdrojové kódy, které mohou ovládat obsah listů sešitu, konfigurovat prostředí MS Excelu, využívat událostí a zjednodušovat práci běžných uživatelů v podobě uživatelských funkcí a programových modulů pomocí doplňků *.xla. Kromě toho by měl žák zvládnout komunikaci s externími programy a získat základní představu o významu API funkcí. Součástí nabytých znalostí je i schopnost vytvářet uživatelská rozhraní GUI s využitím ovládacích prvků třídy ActiveX.

  • Cílem obsahového okruhu je naučit žáka vytvářet algoritmy a pomocí programovacího jazyka zapsat zdrojový kód programu. Žák porozumí vlastnostem algoritmů a základním pojmům objektově orientovaného programování, dále se naučí používat zápis algoritmu, datové typy, řídící struktury programu, jednoduché objekty a základní příkazy jazyka SQL. Podstatnou část vzdělávání v programování a vývoji aplikací představuje samostatná tvorba jednoduchých aplikací, statických a dynamických WWW stránek.

    Informační a komunikační technologie

    Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám

    Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi byli schopni optimálně využívat svých osobnostních a odborných předpokladů pro úspěšné uplatnění ve světě práce, pro budování a rozvoj své profesní kariéry a s tím související potřebu celoživotního učení, tzn. že absolventi by měli:

    • mít odpovědný postoj k vlastní profesní budoucnosti a tedy i vzdělávání; uvědomovat si význam celoživotního učení a být připraveni přizpůsobovat se měnícím se pracovním podmínkám
    • mít přehled o možnostech uplatnění na trhu práce v daném oboru; cílevědomě a zodpovědně rozhodovat o své budoucí profesní a vzdělávací dráze

    Matematické kompetence

    Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi byli schopni funkčně využívat matematické dovednosti v různých životních situacích, tzn. že absolventi by měli:

    • správně používat a převádět běžné jednotky
    • používat pojmy kvantifikujícího charakteru
    • provádět reálný odhad výsledku řešení dané úlohy
    • nacházet vztahy mezi jevy a předměty při řešení praktických úkolů, umět je vymezit, popsat a správně využít pro dané řešení
    • efektivně aplikovat matematické postupy při řešení různých praktických úkolů v běžných situacích

    Kompetence využívat prostředky informačních a komunikačních technologií a pracovat s informacemi

    Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi pracovali s osobním počítačem a jeho základním a aplikačním programovým vybavením, ale i s dalšími prostředky ICT a využívali adekvátní zdroje informací a efektivně pracovali s informacemi, tzn. absolventi by měli:

    • získávat informace z otevřených zdrojů, zejména pak s využitím celosvětové sítě Internet
    • pracovat s informacemi z různých zdrojů nesenými na různých médiích (tištěných, elektronických, audiovizuálních), a to i s využitím prostředků informačních a komunikačních technologií
    • uvědomovat si nutnost posuzovat rozdílnou věrohodnost různých informačních zdrojů a kriticky přistupovat k získaných informacím, být mediálně gramotní

    Kompetence k učení

    Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi byli schopni efektivně se učit, vyhodnocovat dosažené výsledky a pokrok a reálně si stanovovat potřeby a cíle svého dalšího vzdělávání, tzn. že absolventi by měli:

    • mít pozitivní vztah k učení a vzdělávání

    Kompetence k řešení problémů

    Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi byli schopni řešit samostatně běžné pracovní i mimopracovní problémy, tzn. že absolventi by měli:

    • porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému, získat informace potřebné k řešení problému, navrhnout způsob řešení, popř. varianty řešení, a zdůvodnit jej, vyhodnotit a ověřit správnost zvoleného postupu a dosažené výsledky
    • uplatňovat při řešení problémů různé metody myšlení (logické, matematické, empirické) a myšlenkové operace
    • volit prostředky a způsoby (pomůcky, studijní literaturu, metody a techniky) vhodné pro splnění jednotlivých aktivit, využívat zkušeností a vědomostí nabytých dříve
    • spolupracovat při řešení problémů s jinými lidmi (týmové řešení)

    Komunikativní kompetence

    Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi byli schopni vyjadřovat se v písemné i ústní formě v různých učebních, životních i pracovních situacích, tzn. že absolventi by měli:

    • dodržovat jazykové a stylistické normy i odbornou terminologii
    • zaznamenávat písemně podstatné myšlenky a údaje z textů a projevů jiných lidí (přednášek, diskusí, porad apod.)

    Programovat a vyvíjet uživatelská, databázová a webová řešení

    Programovat a vyvíjet uživatelská, databázová a webová řešení, tzn. aby absolventi:

    • algoritmizovali úlohy a tvořili aplikace v některém vývojovém prostředí
    • realizovali databázová řešení
    • tvořili webové stránky

    Cíle

    Cílem učebnice je získat základní podvědomí o tvorbě databázových projektů pomocí klasických, oběktově orientovaných WYSIWYG editorů, nebo přímým přístupem do databázových souborů, s využitím standardních protokolů určených pro komunikaci s daty, založených na bázi databázových modelů ADO a DAO. Žáci si ověří dosud získabé znalosti na tvorbě reálné databázové aplikace, kterou vytvoří pomocí programovacího jazyka VBA v prostředí tabulkového procesoru MS Excel, přičemž mohou využít deklarativních příkazů jazyka SQL pro snadnější komunikaci s daty. V prostředí jazyka SQL poznají základní přáíkazy, směřující především k tvorbě a editaci databázových tabulek, datových struktur a především pak k práci s vlastními daty.


  • Cílem obsahového okruhu je naučit žáka vytvářet algoritmy a pomocí programovacího jazyka zapsat zdrojový kód programu. Žák porozumí vlastnostem algoritmů a základním pojmům objektově orientovaného programování, dále se naučí používat zápis algoritmu, datové typy, řídící struktury programu, jednoduché objekty a základní příkazy jazyka SQL. Podstatnou část vzdělávání v programování a vývoji aplikací představuje samostatná tvorba jednoduchých aplikací, statických a dynamických WWW stránek.

    Informační a komunikační technologie

    Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám

    Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi byli schopni optimálně využívat svých osobnostních a odborných předpokladů pro úspěšné uplatnění ve světě práce, pro budování a rozvoj své profesní kariéry a s tím související potřebu celoživotního učení, tzn. že absolventi by měli:

    • mít odpovědný postoj k vlastní profesní budoucnosti a tedy i vzdělávání; uvědomovat si význam celoživotního učení a být připraveni přizpůsobovat se měnícím se pracovním podmínkám
    • mít přehled o možnostech uplatnění na trhu práce v daném oboru; cílevědomě a zodpovědně rozhodovat o své budoucí profesní a vzdělávací dráze

    Matematické kompetence

    Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi byli schopni funkčně využívat matematické dovednosti v různých životních situacích, tzn. že absolventi by měli:

    • správně používat a převádět běžné jednotky
    • používat pojmy kvantifikujícího charakteru
    • provádět reálný odhad výsledku řešení dané úlohy
    • nacházet vztahy mezi jevy a předměty při řešení praktických úkolů, umět je vymezit, popsat a správně využít pro dané řešení
    • efektivně aplikovat matematické postupy při řešení různých praktických úkolů v běžných situacích

    Kompetence využívat prostředky informačních a komunikačních technologií a pracovat s informacemi

    Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi pracovali s osobním počítačem a jeho základním a aplikačním programovým vybavením, ale i s dalšími prostředky ICT a využívali adekvátní zdroje informací a efektivně pracovali s informacemi, tzn. absolventi by měli:

    • získávat informace z otevřených zdrojů, zejména pak s využitím celosvětové sítě Internet
    • pracovat s informacemi z různých zdrojů nesenými na různých médiích (tištěných, elektronických, audiovizuálních), a to i s využitím prostředků informačních a komunikačních technologií
    • uvědomovat si nutnost posuzovat rozdílnou věrohodnost různých informačních zdrojů a kriticky přistupovat k získaných informacím, být mediálně gramotní

    Kompetence k učení

    Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi byli schopni efektivně se učit, vyhodnocovat dosažené výsledky a pokrok a reálně si stanovovat potřeby a cíle svého dalšího vzdělávání, tzn. že absolventi by měli:

    • mít pozitivní vztah k učení a vzdělávání

    Kompetence k řešení problémů

    Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi byli schopni řešit samostatně běžné pracovní i mimopracovní problémy, tzn. že absolventi by měli:

    • porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému, získat informace potřebné k řešení problému, navrhnout způsob řešení, popř. varianty řešení, a zdůvodnit jej, vyhodnotit a ověřit správnost zvoleného postupu a dosažené výsledky
    • uplatňovat při řešení problémů různé metody myšlení (logické, matematické, empirické) a myšlenkové operace
    • volit prostředky a způsoby (pomůcky, studijní literaturu, metody a techniky) vhodné pro splnění jednotlivých aktivit, využívat zkušeností a vědomostí nabytých dříve
    • spolupracovat při řešení problémů s jinými lidmi (týmové řešení)

    Komunikativní kompetence

    Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi byli schopni vyjadřovat se v písemné i ústní formě v různých učebních, životních i pracovních situacích, tzn. že absolventi by měli:

    • dodržovat jazykové a stylistické normy i odbornou terminologii
    • zaznamenávat písemně podstatné myšlenky a údaje z textů a projevů jiných lidí (přednášek, diskusí, porad apod.)

    Programovat a vyvíjet uživatelská, databázová a webová řešení

    Programovat a vyvíjet uživatelská, databázová a webová řešení, tzn. aby absolventi:

    • algoritmizovali úlohy a tvořili aplikace v některém vývojovém prostředí
    • realizovali databázová řešení
    • tvořili webové stránky

    Cíle

    Cílem učebnice je získat základní podvědomí o tvorbě databázových projektů pomocí klasických, oběktově orientovaných WYSIWYG editorů, nebo přímým přístupem do databázových souborů, s využitím standardních protokolů určených pro komunikaci s daty, založených na bázi databázových modelů ADO a DAO. Žáci si ověří dosud získabé znalosti na tvorbě reálné databázové aplikace, kterou vytvoří pomocí programovacího jazyka VBA v prostředí tabulkového procesoru MS Excel, přičemž mohou využít deklarativních příkazů jazyka SQL pro snadnější komunikaci s daty. V prostředí jazyka SQL poznají základní přáíkazy, směřující především k tvorbě a editaci databázových tabulek, datových struktur a především pak k práci s vlastními daty.